martes, 19 de diciembre de 2017

De dimarts 12 fins dijous 14

''Demà examen''. A l'instant d'aquestes paraules, la classe es va quedar en silenci. Vaig sentir com un cop de puny a la panxa.


''Aquest és el text que havíeu de llegir per avui''. Aquestes paraules de Carles van fer que el meu cor tornara a bategar amb normalitat.

''Algun dubte sobre el text? Coses que no hagueu entés?''. Només faltava que passaran per la classe barrelles del desert. Ningú deia res, de manera que Carles va començar a sospitar que no ens havíem llegit el text.
Evidentment, les seues sospites van donar en el clau, ja que tots, menys 4 o 5 companys, no ens havíem llegit el text. Estem en les últimes setmanes de classe, són lliuraments de treballs i exposicions, i alguns no sabem ni en quin món vivim.
Carles va entendre això, i vam deixar el text per treballar-ho al següent dia.




''Nuevos retos de la educación'', així es deia el vídeo que ens va posar una companya de classe.
La veritat que va ser molt divertit, ja que era com una mena de monòleg, que tractava sobre l'experiència d'un mestre, explicat pel mateix protagonista de la història.
Aquest home parlava sobre professors que havia tingut, destacant d'un la seua passió per l'ensenyament.
També defensava que l'educació ha de ser com una pizza, sent la base el respecte, i sobre ella, construir l'educació.

-''Una persona deixa d'aprendre per la falta de curiositat de les coses del seu voltant''.

-''Fer que l'escola es converteixi en un lloc on voler anar''.

I és que cal potenciar la seua creativitat, ja que és fonamental en el progrés y benestar social, com sosté el següent article del portal de psicologia ''Arca''; Importància d'estimular la creativitat




Aquestes frases volen dir que cal afavorir la creativitat dels nens, preguntar-los que els agrada fer, perquè així, d'aquesta manera, el mestre puga agafar aquestes dades que els proporcionen en les lliçons que ha d'impartir per currículum, saber què els emociona, però sobretot educar amb empatia, sensibilitat i respecte.

La veritat que ha sigut un vídeo molt apropiat, ja que parlava de continguts vistos a classe, com per exemple, a la primera lliçó del curs ''Què és per a mi, ser un bon mestre'', el tacte amb els xiquets, i l'escola com un espai de vida.

Aquest vídeo també podem relacionar-ho amb el text ''demà examen'', ja que parla dels exàmens, tema que hem debatit mil vegades a classe. Respecte a aquest punt, Carles ens ha dit que els exàmens també són una forma d'aprenentatge.
He de dir que en part sí estic d'acord amb els examens, però no en l'aspecte de que una assignatura depenga d'un examen, sinó que siga una altra ferramenta, com la participació a la classe, la creativitat, i altres aspectes.


Amb totes aquestes armes podran construir la seua autoestima, facilitar la socialització, més llibertat per expressar-se i molts més beneficis.
En el següent article podrem observar que hi ha escoles que ja pensen així, com les de Velilla, Valladolid, i és que en el món en què vivim, la creativitat és fonamental; Beneficios de la creatividad. Escuelas infantiles de Velilla

Pel que fa al treball sobre les 20 sessions amb currículum integrat, ens està costant més del que crèiem, però la veritat que estem gaudint molt, donc en proposar activitats per a les sessions, estem fent un viatge a la nostra infància, agafant aquelles coses que ens van agradar molt, i canviant aquelles que no ens van agradar tant.

Hem trobat experiments, com per exemple un que tracta de d'escalfar aigua amb sal al microones, deixar-ho reposar, i esperar uns dies per veure què ha passat.
Si voleu saber com queda l'experiment, us recomanem que feu una ullada al següent vídeo i, amb això ens acomiadem per avui, fins a la setmana que ve!





De dimarts 19 fins dijous 21 Bon dia! Última setmana del primer semestre. Recordeu aquella aventura que vam iniciar a la primera entr...