jueves, 16 de noviembre de 2017

dijous 16/11/17


Com de costum, el professor va dir: ¿ Qui comença la classe? Mar va posar un video sobre SER MESTRE. El professor tractava mal a un alumne i aquest sentia ràbia. El video deia que ser mestre és la facultat excepcional que es desenvolupa en alguns éssers humans. A tots els anomenats mestres no se li desenvolupa aquesta. Qui és mestre, deixa empremta, sap orientar, conduir i acompanyar a l'alumne.


Quan va vindre un nou mestre, aquest volia ajudar al xiquet a superar el que estava vivint, així es mostra la sensibilitat del mestre. Sap que aprendre, implica anar i tornar, accelerar i desaccelerar, es a dir, sap esperar. Això es reflexa en el text que vam comentar sobre el tacte en l'ensenyament.
En conclusió, el vertader mestre s'estima i estima als altres.


En la meua opinió, un professor que realment estima la seua profesió, pot canviar la vida dels xiquets. Això té que vorer amb l'efecte pigmalió; el mestre que confia en el seu alumne, fa que el seu alumne confie en ell mateix. M'ha paregut un video molt emocionant.

A continuació, Carles va demanar en parelles, que diguerem maneres d'organitzar la classe, i entre tots vam decidir que la millor manera era posar les taules de forma vertical i un poquet inclinades, perquè tots puguerem veure la pissarra. D'aquesta forma, estem uns enfront dels altres i és una bona manera de treballar per grups. Vam fer el canvi en  l'aula.

Una vegada organitzats, per grups, teníem que organitzar un aula de primer, segon i tercer cicle. Depenent de l'activitat, organitzarem la classe d'una manera o d'un altra. La millor manera és organitzar la classe de forma que es puga treballar en grup.

Aquesta foto és la forma que hem triat el meu grup. Les taules en forma d'U i la pissarra i la taula del mestre al centre, amb la seua biblioteca, zona de jocs...


Una vegada exposaven els altres grups els seus croquis, ens vam adonar que havíem fallat en dues coses:

-Els nostres alumnes no estaven col.locats en grups, de manera que no podien interactuar.

-La taula del mestre no hauria d'estar en el centre de l'aula, sinó en un lateral, per a no mostrar tanta autoritat davant d'ells, i ser un més.

A propòsit, l'altre dia em vaig topar amb un article del diari en línia ''El confidencial'', que parla de com l'educació a Estònia des que va sortir de l'unió soviètica.
Aquests canvis són tots a millor, quedant evidents en l'informe PISA, que fins i tot va estar per davant del finlandès en els resultats del 2012.



El que em va cridar l'atenció d'aquest article és que el currículum nacional del ministeri d'educació estonià promulga l'igualtat entre els estudiants, a diferència, per exemple, d'Alemanya, que obté resultats genials en l'informe PISA, però té grans mencances en equitat educativa.
Això fa que Estònia siga un dels països on menys influeix l'entorn socioeconòmic dels estudiants en el seu rendiment.
I com no, un altre país amb millors resultats que Espanya, i un altre que inverteix més diners en educació. ¿Casualitat?

Per la nostra part ens acomiadem per avui, i us deixem amb l'article complet: Milagro educativo de Estonia

De dimarts 19 fins dijous 21 Bon dia! Última setmana del primer semestre. Recordeu aquella aventura que vam iniciar a la primera entr...