jueves, 23 de noviembre de 2017

Dijous 23/11/17






Bon dia a tots!
Com estem en la setmana complementària, sols tenim classe un dia.

Com totes les classes, una companya ha començat la classe contant-nos que a l'ajuntament hi ha una exposició sobre les víctimes génere fins el divendres que ve, on les mares van a denunciar amb el seus fills, i va destacar que a l'ajuntament hi ha una sala amb retoladors, pintures i papers, perquè els xiquets dibuixen mentre que les mares denuncien.
Molt bona idea, no? És una manera de que els xiquets no pateixen i estiguen entretinguts mentre les seues mares fan el que han de fer.
Quan acabarà la violència de gènere? Alguna vegada ho hem comentat en aquest blog, però ja és l'hora que es comence a impartir una assignatura d'igualtat de gènere, a veure si les coses comencen a canviar, perque la societat sembla una fàbrica de persones masclistes, i sembla que a molts pocs els importa, i pocs fan per canviar-lo...

''Entre otras medidas, se incluyen mejoras en la asistencia y protección de las víctimas, medidas para la sensibilización y la educación, y la formación de los profesionales que intervienen en estos casos'', sentència el Ministeri de Sanitat i Justícia, segons ens revela la font ''El diari ABC'', com a mesures contra la violència de gènere per al 2018, però al meu entendre, tot ha de començar des de l'educación, i per això cal canviar-la, encara que sone revolucionari; 26 Medides contra la violència de gènere, Ministeri de Justícia i Sanitat. ABC

A continuació, la classe es va posar en un cercle i cadascú va comentar frases o el que li ha paregut interesant sobre el text que vam comentar la setmana passada; el tacte en l'enssenyament.



El text tracta a més de lo esmentat la setmana passada, sobre que l'ull que només observa el comportament del xiquet, el converteix en objecte i l'ull que contacta amb ells fa que les relacions personals siguen possibles, ja que per a tindre tacte hi ha que interactuar amb els xiquets de manera adequada.

Altres aspecte és que la veu, és un mitjà de contacte en els èssers humans. En el cas dels professors, tenen que dirigir-se als alumnes amb una veu suau i tranquil.la, per millorar el tacte amb els xiquets, ja que aquests, els faran més cas així.
Una frase que apareix, és que el tacte treballa amb la mirada. Això vol dir que quan per exemple els xiquets no paren de parlar i el professor o professora ja els ha cridat l'atenció, quan aquests li tiren una mirada seria, els xiquets ja saben que tenen que callar, perquè sinó els professors s'enfadaran.
Altre frase és que el tacte treballa amb el silenci. Un exemple seria que un xiquet té dudes per a resoldre un treball o activitat, i va a preguntar-li al professor o professora perquè li ajude. Quan el xiquet ja està amb el docent, sols comença a parlar dient-li totes les dudes que tenia, i el docent el que fa, és escoltar al xiquet i assentir. El xiquet sols necessitava parlar en algú, perquè ell sol ha resolt el seu problema.
Aquest article està relacionat amb aquest. El que tracta de dir és que hi ha que compenetrar-se amb els alumnes, ser empàtics amb ells; https://es.slideshare.net/aiparguedas/vinculo-maestro-alumno

La frase que vaig comentar jo, era que el tacte treballa amb l'ambient. Això vol dir que una professora que llig als seus alumnes una història sobre un esdeveniment, transmetrà més als alumnes si llig la història amb sentiment, perquè aquests es sentiran conmoguts.

A mi m'agrada molt aquest text, perquè em fa reflexionar sobre com hi ha que tractar als xiquets en el cas de que sigues educador o docent. Cada xiquet és un món, i tens que tractar a cada xiquet des de la seva personalitat, actitud y dificultats.

Vaig trobar una frase que em va cridar l'atenció:

Resultado de imagen de frases sobre el tacto en la enseñanza


Aquesta frase de Freire, que em va agradar molt, vol dir que la persona que vol ser docent, tambè té que aprende. Els docents tambè aprenen dels xiquets.

Per acabar la classe, el professor  Carles ens ha demanat que pensem sobre la evaluació, si és objectiva o subjectiva, els instruments de evalucació i la diferència entre evaluar i qualificar.

De dimarts 19 fins dijous 21 Bon dia! Última setmana del primer semestre. Recordeu aquella aventura que vam iniciar a la primera entr...