martes, 28 de noviembre de 2017


DIMARTS, 28 DE NOVEMBRE

Avui, per començar la classe, Irene ha volgut ficar la cançó  "La mestra" del grup musical "zoo", en la qual, al finalitzar, Carles, el professor i ella han explicat que reflexa el canvi en l'escola desde la dictuadura. A més, està basada en una mestra, Marifé Arroyo, qui va arribar a un col·legi on va iniciar el parlar en valencià i això va fer que la expulsaren del col·legi. També, a banda de iniciar el valencià, va introduïr l'assamblea a classe.



Quines coses, no? El que per a nosaltres ha estat sempre, ha costat moltíssim d'aconseguir, i no som conscients.
Això em fa pensar; ¿ No està la societat, especialment els joves, molt acostumada a que ens donen tot fet? Jo pense que sí, ja que els joves avui en dia no ens involucrem en res, i un exemple d'això és:

Quants de nosaltre haurem escoltat que, quan convoquen una vaga, algun jove (massa per desgràcia) diu ''Que bé, aquell dia vaig a dormir el doble'' en comptes d'anar, i manifestar-se pels seus drets.
El problema d'això és que després volem resultats i ens quixem de tot sense fer res.
Un altre cas que m'ha cridat l'atenció és el de les patruyes veïnals, que estan desapareixent, i això preocupa als veïns, com Jose Luis Suarez, que tem que desapareguen i comence el caos al seu barri: Falta de implicación de los jóvenes. Acostumbrados a que se lo den todo hecho.


Després, Carles ha volgut obrir un debat: "Què és l'evaluacio?". Aquesta preguntar ha fet sorgir moltes altres preguntes i debats, pues a cadascú se li venia a la ment una paraula al pensar en evaluació. A Miguel, com a mi, i com a molt més gent, crec jo, se li ha vingut a la ment la paraula "examen", pues es clar que sempre que fem un examen ens están avaluant, però aquest es sols un instument d'evaluació extern, és a dir, que es trova fora del procés d'aprenentatge. Un instrument intern, és a dir, aquell que es trova dins del procés d'aprenentatge seria per exemple un treball en grup a classe.




Bé, dins de la paraula examen han sorgit alguns debats, com que no és un bon sistema d'evaluació , ja que els alumnes no aprenen, sols memoritzen, i d'això qui té la responsabilitat, els alumnes o el mestre/a? En la meua opinió, la responsabilitat la té el mestre/a perquè és qui t'obliga a fer un examen d'una manera o d'una altra, perque finalment és qui et posa la nota d'eixe examen, per tant es tracta d'una nota subjectiva i a més una nota a la que donem molta importancia, ja que pot arribar a causar-nos un examen patiment,estrés, competencia....


Dit això, ha sorgir el debat de quina diferencia hi ha entre evaluació i qualificació. Evaluació és VALORAR com ha funcionat l'alumnat, les classes, la tasca docent, el procés... I qualificar és reduir l'evaluació a una categoría ( per exemple numérica).


La paraula evaluació podría ser objectiva, subjectiva o arbitrària:
Mai es dona el cas de que siga objectiva perquè el mestre/a és qui elabora els instruments d'evaluació.
L'evaluació és subjectiva quan el mestre dona uns criteris de com va a evaluar i l'alumne ha d'estar iniformat dels criteris que va a ser qualificat, que aquest cas és el que jo sempre he tingut en la meua experiència escolar.



Finalment l'arbitrària seria aquella en la qual el mestre, per exemple, decidira ficar un punt més a l'ultima fila per estar més darrere o un unt menys, perquè no atenen o coses així. Altres tipus


Acabat aquest debat, entre tota la classe hem ficat els punts que ha de tindre el treball que hem de fer per grups per a aquesta assignatura ( títol, nivell, objectius generals i per àrees, continguts de cada área, calendari d'activitats i biliografia) i Carles ens ha deixat mitja hora per a adelantar-ho.
El meu grup hem triat el tema dels animals i avui hem pogut ficar ja els objectius principals i per àrees i alguns dels continguts, tenim moltes idees d'activitats i pensem que pot quedar un treball interessant!
El dijous continuarem amb el treball en grup les dos hores de classe, o almenys això és el que ha propossat Carles, vorem que tal va.

DIJOUS, 30 DE NOVEMBRE

Avui he començat el dia amb molts nervis... Bé, hui tenia l'elecció de centres per a les pràctiques de gener!!!!
Encarà que només són dos setmanes, trobe que va a ser una experiència única, ja que és la primera vegada que vaig a estar en una classe i no com a alumna. Tinc moltes ganes de que arribe eixa setmana pero primer he d'acabar els treballs, sobretot aquest, el didàctica, que és el que més tard hem començat i per tant el que més atrassat portem.


Després d'elegir el centre que jo volia, Paula, una compaña i jo, hem pujat a classe i Carles ja havia dividit la classe en grups per a que adelantarem el treball.
Com ja havia dit abans, el nostre treball tractaria del tema "els animals", però hui, debatint amb el nostre grup hem decidit canviar el tema a "l'aigua", perquè trobem que és un tema molt interessant i una miqueta més complicat, cosa que ens donarà més mèrit (o això espere).
Be, com hem canviat el tema, hem hagut de canviar tot el que teniem fet relacionat amb els animals i relacionar-lo amb l'aigua. De moment la cosa va molt bé!!! Tenim moltes idees i activitats que podriem plantejar que resultarien molt amenes i divertides.


La setmana que bé, soles tindrem classe el dimarts ja que de dimecres a diumenge hi ha pont, va a ser una setmana molt curteta i amena, o al menys això espere...
Per nostra part, ens acomiadem fins la setmana que ve!

De dimarts 19 fins dijous 21 Bon dia! Última setmana del primer semestre. Recordeu aquella aventura que vam iniciar a la primera entr...