martes, 10 de octubre de 2017

Dimarts 10/10/2017

Ja estem açí després d'un bon cap de setmana i un dia festiu!

Per començar la classe, un company ens ha contat que buscant informació per añadir al blog, ha trobat un video sobre l'enssenyament tradicional, que tractava sobre una crítica a l'educació actual.
I.. ¿ Com seria l'educació del futur?




Seguint amb el vídeo del ensenyament tradicional, veiem que parla sobre que els xiquets i xiquetes són robots, és a dir, que no treballen amb creativitat ni individualitat. Prince Ea diu que en aquest món, no necessitem robots, necessitem persones que pensen de forma creativa, innovadora i independentment. A més parla sobre que a tots els xiquets i xiquetes els ensenyen la mateixa cosa i de la mateixa manera, quan en realitat tots els xiquets i xiquetes tenen diferents capacitats, somnis... Per a ell, els professors tenen una professió molt important, i en canvi, estan mal pagats, per això no li estranya que els estudiants no rebin el just.




Hi ha una frase que m´ha cridat l'atenció que és: " jo no crec en les escoles, crec en les persones". Aquesta frase m´ha agradat, perquè són les persones qui poden conseguir cambiar això. Tambè fa una comparació amb Finlandia i altres països, on tenen menys hores, no tenen deures, i els enseyen a col·laborar, no a competir.




A continuació, ens vam posar en grups i vam pensar quines coses té que aprendre un xiquet o xiqueta durant l'etapa obligatoria. El que hem tret d'acord amb tots els grups és:

- Aprendre a llegir i escriure

- Aprendre a sumar, restar, multiplicar i dividir

- Aprendre a treballar en grup

- Respectar als companys i als mestres

- Coneixement del exterior amb activitats pràctiques

- Aprendre idiomes 

Aquestes són les coses que hem tret en conclusió.
Sempre que parlem dels continguts, o de com es dauria ensenyar a l'escola, em recorde del text dels cangurs del segon dia de classe.

Navegant per la xarxa, he trobat un article on esmenta 4 coses que els professors aprenem dels alumnse, dons els adults també aprenem dels més petits: Aprenent dels xiquets

L'altre dia em va comentar un dels companys del blog, i em va comentar que també va esmentar aquest text en una entrada. Els seguidors d'aquest blog saben de què parle. Tambè en grups, vam parlar sobre el text de Nieves Blanco: "Saber para vivir", que tractava principalment de l'escola com a transmissió cultural. Altres aspectes que tractava eren la diferència entre coneixement i saber. El coneixement és allò que adquirim amb esforç, i el saber és allò que adquirim sense esforç i consciència i està lligat a l'experiència.  Parla tambè que educar és preparar per a la llibertat, es a dir, que els docents formen a l'estudiant perquè ells poden eligir que camí elegir. Hi ha una discriminació dels sabers de les dones i moltes escoles demanen als estudiants fer treballs  per incorporar els sabers femenins als continguts escolars.




La frase que m´ha cridat l'atenció és: "S'és mestre o mestra quan es té un gran domini del saber que s'ha d'ensenyar i es sap com enseyar-lo. M'ha cridat l'atenció peqruè estic d'acord amb aquesta frase, ja que si no saps com ensenyar els continguts, els estudiants no van a aprendre. No es pot ensenyar allò en el que no es creu.
El text tambè parla sobre que busquen una resposta per fer que els xiquets i xiquetes vulguin anar a l'escola, però aquesta resposta no s'ha trobat, perquè no n'hi ha, sinó que la clau és l'amor als xiquets i xiquetes, es a dir, al que fan.




Per acabar, el professor Carles ens ha fet una breu explicació sobre el treball en grup que tenim que fer ( nombre de persones per grup, nivell dels xiquets a qui hem de fer les sessions...).
Res més, ens acomieadem per avui!

De dimarts 19 fins dijous 21 Bon dia! Última setmana del primer semestre. Recordeu aquella aventura que vam iniciar a la primera entr...