lunes, 30 de octubre de 2017

Dimarts, 24 d'Octubre

Després d'una setmana sense classe per la setmana complementària, vam començar la classe com de costum. Carles invità a algun alumne a eixir  i contar alguna cossa interessant relacionada amb l'assignatura i Sandra es va decidir. Va comentar  un tweet que havia vist eixe matí a Twitter que deia:"Esto básicamente representa lo que las escuelas hacen. Te quitan la creatividad y te la llenan de conceptos vacíos''.

                                     

En la meua opinió, te molta raó, i ademés jo diría que no sols passa això ara, sino que sempre les escoles han inculcat en els alumnes la manera d'estudiar,d'expressar-se...Sense deixar-los ser creatius.
Al final sempre arribem al mateix debat. La mal inculcació de l'ensenyament.
Fa uns die vam parlar de les lleis d'educació que havia i hi ha a Espanya.
Bé, quan aquestes tinguen en compte que el que cal és ensenyar a pensar, i no ensenyar el que han de pensar, potser les coses canvien i visquem en una societat més justa.


Vam continuar la clase amb el tema 3, el curriculum. En aquest tema vam vorer que es tracta d'una selecció de la cultura en continguts condicionat per la societat, la política, la cultura i l'administració.
A més, vam vorer que hi han quatre teories del currículum, entre les quals el currículum es veu com una suma d'exigències acadèmiques, com a base d'experiències, desde la perspectiva tecnológica és una tasca pràctica,no un problema teòric o com a cnfiguració de la pràctica es veu que és també un mètode.


El currículum oficial té tres nivells de concreció: el primer, format per diferents decrets del consell, el segon, projecte educatiu de centre i el tercer, programació d'aula.

Encara que aquesta clase fou més teórica que pràctica, em va parèixer interessant conèixer de qué es tracta el currículum, ja que el primer dia de classe que Carles va nomenar aquella paraula, jo no savia el que era!!


Abans de abandonar la classe, Carles ens va demanar que el próxima dia portarem llibres de text de quan anàvem a primària. Què estaria tramant?

Dijous, 26 d'Octubre

Núria va voler començar la classe amb un vídeo que tractava d'una xiqueta explicant a son pare que estiga tranquil que faça el que faça algún dia li cridaran puta, pues tots els xiquets adolescents ho fan sense arguments. En aquest vídeo es pot veure com l'educació no solament està en l'escola, sino que la major part de la nostra educación està en la familia, en l'entorn.


Aquest dia la classe va ser un poc més amena i divertida que el dimarts passat, pues vam començar la classe amb el tema del currículum per on ens haviem quedat. Vam vorer les veus absents a la cultura escolar, és a dir, en un llibre de text,les coses que no apareixen freqüentment,com per exemple, el món femení, les sexualitats lesbiana i homosexual, el món rural i mariner, les veus del Tercer Món, la classe treballadora i el món de les persones pobres... La veritat és que en la meua opinió em pareix molt mal que tots aquests aspectes no apareguen en un llibre de text, ja que la seua funció es ensenyar i no entenc perquè es discriminen certs temes.

També veguèrem el currículum dels turistes, que estudien de manera superficial els seus costums (trivialització), també que utilitzen la tersgiversació.


Quedava una hora de classe, i va arribar el moment de unir-nos en grup i tornar a quan teniem set o huit anys. Vam fullejar els llibres de quan anàvem a primària i vam haver de anotar en una fulla quins continguts apareixien, quins no, quins ficariem de més i com donariem una classe amb aquell llibre.
A mi i a Isabel ens va abellir agradar aquest llibre de matemàtiques, ja que les dos som de Dènia i coincidiem en aquest llibre en els nostres col·legis respectivament.
Vam vorer que en tercer de primària, en matemàtiques alguns dels continguts eren: Llegir, escriure, descompondre y ordenar números naturals de fins a sis cifres y números ordinals fins el 39, calcular sumes, restes, multiplicacions i divisions, així com operacions combinades, conéixer y utilitzar apropiadament fraccions, conéixer i aplicar el concepte de simetria en els elements de l'entorn...




Va ser una activitat interessant perquè en el momento d'explicar com donar una classe, era com que et senties profesor@ ya, o almenys això em va pasar a mi i em va agradar molt.
Per al proper dia, Carles ens va dir de llegir de  Torres, J. ''Para qué los profesores'' per després comentar que opinem a clase. Pareix un tema interessant, pues últimament, amb l'utilització dels llibres, molts professors no fan la tasca que deurien fer, en la meua opinió.

Ens acomiadem amb aquest monòleg de Dani Mateo que m'ha fet morir-me de riure, doncs mentre el veia, ma recordat l'educació que han pogut rebre els meus pares, la de ''torta neta'', quan et pegave per qualsevol cosa... sort que la violència ja no forma part de l'ensenyament.










De dimarts 19 fins dijous 21 Bon dia! Última setmana del primer semestre. Recordeu aquella aventura que vam iniciar a la primera entr...